ODSTĄPIENIE OD UMOWY
7.1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.7.2. Bieg 14-dniowego okresu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się:
7.2.1. jeżeli Zamówienie dostarczone jest w całości, w jednej przesyłce – od dnia odebrania Zamówienia przez Konsumenta lub przez inną osobę wskazaną przez Konsumenta, która nie jest przewoźnikiem;
7.2.2. jeżeli Zamówienie obejmuje wiele Produktów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach – od dnia odebrania ostatniej rzeczy, partii lub części Zamówienia przez Konsumenta lub przez inną osobę wskazaną przez Konsumenta, która nie jest przewoźnikiem;
7.2.3. jeżeli Zamówienie polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (np. subskrypcja lub prenumerata) – od dnia odebrania pierwszego z zamówionych Produktów przez Konsumenta lub przez inną osobę wskazaną przez Konsumenta, która nie jest przewoźnikiem;
7.2.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
7.3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia Konsument składa Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może (ale nie musi) zostać złożone z wykorzystaniem formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
7.4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Konsument składa:
7.4.1. za pośrednictwem przesyłki pocztowej lub kurierskiej przesłanej na adres Mono Cafe & Bistro, ul. Dr. Stefana Kopcińskiego 62, 90-032 Łódź.
7.4.2. za pomocą wiadomości e-mail przesłanej na adres [email protected];
7.4.3. Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostanie złożone za pomocą wiadomości e-mail, Sprzedawca potwierdza niezwłocznie otrzymanie informacji o odstąpieniu za pomocą wiadomości e-mail przesłanej na adres Konsumenta podany w oświadczeniu.
7.5. Dla zachowania 14-dniowego terminu wskazanego powyżej, wystarczające jest wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed upływem tego terminu w dowolny sposób wskazany powyżej.
7.6. Jeżeli Konsument odstąpi od Umowy Sprzedaży, to umowę taką uznaje się za niezawartą.
7.7. Jeżeli Konsument odstąpi od Umowy Sprzedaży to:
7.7.1. Sprzedawca zwróci Konsumentowi niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Produktów, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
7.7.2. Sprzedawca zwróci płatność przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami;
7.7.3. Konsument zobowiązany jest niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zwrócić Produkty Sprzedawcy odsyłając je na adres: Mono Cafe & Bistro, ul. Dr. Stefana Kopcińskiego 62, 90-032 Łódź. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
7.7.4. Koszty zwrotu Produktów w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży w sposób inny niż za pośrednictwem przesyłki kurierskiej ponosi Konsument. Sprzedawca może zwrócić Konsumentowi bezpośrednie koszty zwrotu Produktów nie wyższe niż 15 PL
7.7.5. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7.7.6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta, dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.